Poznaj Polskę - wycieczka do Warszawy

W dniach 23-24 listopada 2021r uczniowie klas IV-VIII naszej szkoły wraz z opiekunami udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Wycieczka została zorganizowana dzięki dofinansowaniu, które otrzymaliśmy w ramach przedsięwzięcia MEiN„ Poznaj Polskę”. Zgodnie z planem wycieczki i założeniami projektu  zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od zabytkowego Cmentarza na Powązkach, gdzie dzięki przewodnikowi  poznaliśmy historię nekropolii oraz mogliśmy odwiedzić  groby znanych i zasłużonych Polaków. Kolejnym punktem zwiedzania stolicy był spacer po Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Wszyscy z wielkim zaciekawieniem słuchali opowiadań przewodnika, przemieszczając się  podziwiali Rynek Starego Miasta, Zamek Królewski, Pomnik Małego Powstańca. Uczestniczyliśmy również  w uroczystej zmianie warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Podziwialiśmy Pałac Prezydencki i znajdujące się na  naszej trasie pomniki. Jadąc ulicami mogliśmy zobaczyć budynki ambasady, Sejmu i Senatu, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Następnym punktem naszej wycieczki był Belweder oraz zwiedzanie Łazienek Królewskich, czyli zespołu pałacowo-ogrodowego założonego w XVIII wieku przez Stanisława Augusta Poniatowskiego. Następnie po zakupieniu pamiątek udaliśmy się na pyszny obiad i nocleg.

Drugi dzień naszego zwiedzania rozpoczęliśmy od Muzeum Powstania Warszawskiego. To wyjątkowe miejsce upamiętniające największą akcję zbrojną podziemia w okupowanej przez Niemców Europie podczas II wojny światowej. Ekspozycja oddaje atmosferę powstańczej Warszawy, pokazuje nie tylko militarne dzieje walk ale i życie  codzienne ludności. Spacerując można posłuchać opowieści powstańców, obejrzeć powstańcze pamiątki oraz zobaczyć film z lotu ptaka „Miasto  Ruin”

W zadumie pełni wrażeń i refleksji pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. To  wyjątkowe miejsce gdzie można bawić się i uczyć, prawdziwy raj, tutaj uczniowie samodzielnie mogli odkrywać tajemnice natury, przeprowadzać doświadczenia świetnie się przy tym bawiąc. Każdy mógł się poczuć jak badacz i odkrywca.

Ostatnim punktem naszej wycieczki  było muzeum POLIN, które dokumentuje wielowiekową historię Żydów w Polsce. Bogatą kulturę i dziedzictwo poznawaliśmy słuchając ciekawego przekazu przewodnika, oglądając zabytkowe przedmioty, malowidła, rekonstrukcje, makiety oraz projekcje.

Wieczorem zjedliśmy obiad i udaliśmy się w drogę powrotną do Branwi, pełni wrażeń i bogatsi o nową wiedzę.